W naszej placówce prowadzimy grupy integracyjne, które są nie tylko odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby dzieci, ale przede wszystkim szansą na budowanie wspólnoty opartej na empatii, wzajemnym zrozumieniu i akceptacji. Wierzymy, że każde dziecko, niezależnie od indywidualnych trudności czy potrzeb rozwojowych, zasługuje na to, by czuć się ważne, zauważone i kochane.

Taka forma pracy pozwala dzieciom rozwijać umiejętności społeczne w naturalnym środowisku, w którym uczą się współpracy, komunikacji oraz szacunku dla innych. Dzieci z wyzwaniami rozwojowymi czerpią z obecności rówieśników, ucząc się poprzez naśladowanie i wspólne działanie. Z kolei dzieci neurotypowe uczą się tolerancji, uważności i dostrzegania wartości w różnorodności. Tworzy to przestrzeń, w której każda różnica jest bogactwem, a nie ograniczeniem.

Grupy integracyjne rozwijają empatię i wrażliwość — dzieci chętnie wspierają się nawzajem, uczą się cierpliwości i dzielenia się. To lekcje, które zostaną
z nimi na całe życie i przyczynią się do kształtowania ich jako dobrych, uważnych ludzi.

Dbając o pełne wsparcie rozwojowe, zapewniamy opiekę i konsultacje ze specjalistami: logopedą, psychologiem, terapeutą integracji sensorycznej, fizjoterapeutą oraz pedagogiem specjalnym. Dzięki współpracy interdyscyplinarnego zespołu, każde dziecko ma możliwość otrzymać pomoc dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.

Naszym celem jest stworzenie miejsca, w którym wszystkie dzieci mogą rozwijać się w swoim tempie, z poczuciem bezpieczeństwa, akceptacji
i przynależności
.

W naszej placówce ogromną wagę przywiązujemy do bliskiej i partnerskiej współpracy z rodzicami. Wierzymy, że tylko dzięki wspólnemu zaangażowaniu możemy skutecznie wspierać rozwój i dobrostan dziecka – zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Rodzice są dla nas najważniejszym źródłem wiedzy o dziecku, dlatego ich opinie, obserwacje i potrzeby są zawsze uwzględniane w codziennej pracy wychowawczej i terapeutycznej.

Regularnie organizujemy:

  • Spotkania indywidualne z nauczycielami i specjalistami (logopedą, psychologiem, terapeutą SI, pedagogiem specjalnym),
  • Zebrania grupowe podsumowujące postępy i omawiające bieżące sprawy,
  • Warsztaty i konsultacje dla rodziców, by mogli pogłębiać swoją wiedzę i rozwijać umiejętności wychowawcze,
  • Wspólne wydarzenia i uroczystości, które budują poczucie wspólnoty między domem a przedszkolem.

Dzięki aplikacji 4PARENTS komunikacja z rodzicami jest szybka, wygodna i przejrzysta – rodzice mają codzienny wgląd w aktywności dziecka, jego nastrój, posiłki, obecność i komunikaty od kadry.

Zależy nam, aby każdy rodzic czuł się u nas wysłuchany, wspierany i zaangażowany. Tworzymy przestrzeń do rozmowy i dzielenia się troskami, ale też radościami z postępów i sukcesów dzieci.

Terapia integracji sensorycznej (SI) w naszym przedszkolu
W naszym przedszkolu oferujemy profesjonalną terapię integracji sensorycznej (SI), prowadzoną przez wykwalifikowanego terapeutę w specjalnie przygotowanej sali wyposażonej w certyfikowany sprzęt. Zajęcia SI mają na celu wspieranie dzieci w prawidłowym odbieraniu, przetwarzaniu i reagowaniu na bodźce zmysłowe, co jest kluczowe dla ich codziennego funkcjonowania, uczenia się i rozwoju emocjonalno-społecznego.

Na czym polega terapia SI?
Terapia integracji sensorycznej to forma wsparcia, która poprzez zabawę ruchową, stymulację dotykową, przedsionkową i proprioceptywną (czucie głębokie) pomaga dziecku lepiej organizować bodźce płynące z otoczenia. Dzieci, które mają trudności z integracją sensoryczną, mogą być nadwrażliwe lub niewrażliwe na dźwięki, dotyk, ruch, światło, co wpływa na ich zachowanie, koncentrację i relacje społeczne.

Dla kogo są zajęcia SI?

Z terapii SI korzystają u nas dzieci, które:

  • mają trudności z koncentracją i skupieniem uwagi,
  • unikają dotyku lub są zbyt intensywnie sensorycznie pobudzone,
  • przejawiają trudności z koordynacją ruchową i równowagą,
  • mają opóźnienia w rozwoju mowy,
  • są nadpobudliwe ruchowo lub przeciwnie – wycofane i pasywne.

Jak pracujemy?

Terapia SI odbywa się indywidualnie – w przyjaznej atmosferze, dostosowanej do potrzeb dziecka. Każde spotkanie to połączenie ruchu, zabawy
i bodźców
, które wspierają rozwój układu nerwowego. Zajęcia są nie tylko terapeutyczne, ale też dają dziecku radość i poczucie sukcesu.

Dodatkowo, terapeuta SI współpracuje z nauczycielami i rodzicami, by wspierać dziecko również poza salą terapeutyczną – dostarczając wskazówek, jak
w codziennych sytuacjach wzmacniać jego rozwój.