Godzina | Aktywność | Opis |
---|---|---|
07:00 – 08:30 | Powitanie dnia i swobodne zabawy |
• Schodzenie się dzieci • Zabawy swobodne i integracyjne • Rozmowy z nauczycielami i rówieśnikami • Poranna gimnastyka i aktywności ruchowe • Wprowadzanie elementów zdrowego stylu życia |
08:30 – 09:00 | Śniadanie |
• Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych przy stole • Wspólne posiłki w spokojnej atmosferze |
09:00 – 11:00 | Zajęcia edukacyjne i tematyczne |
• Zajęcia dydaktyczne zgodne z planem wychowawczo-dydaktycznym • Język angielski, rytmika, gimnastyka ogólnorozwojowa • Zajęcia plastyczne, logopedyczne i eksperymentalne • Zabawy sensoryczne, zajęcia tematyczne dostosowane do wieku grupy |
11:00 – 11:45 | Czas na świeżym powietrzu |
• Spacery, gry terenowe, zabawy w ogrodzie • Obserwacja przyrody, integracja i ruch na świeżym powietrzu |
11:45 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu | • Toaleta, mycie rąk, wyciszenie po aktywnościach |
12:00 – 12:30 | Obiad |
• Wspólne spożywanie ciepłego posiłku • Kształtowanie nawyków zdrowego jedzenia i zachowania przy stole |
12:30 – 14:30 | Odpoczynek / Leżakowanie / Czas relaksu |
• Odpoczynek przy muzyce lub bajce czytanej przez nauczyciela • Relaks w formie dostosowanej do potrzeb dziecka • Czas na indywidualne zajęcia rozwojowe, taniec lub ciche zabawy |
15:00 – 15:15 | Pierwszy podwieczorek | • Mały posiłek, wspólna rozmowa i moment regeneracji |
15:30 – 17:00 | Zabawy swobodne i aktywności popołudniowe |
• Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne • Spontaniczna aktywność dzieci, praca w małych grupach • W miarę możliwości – wyjście do ogrodu |
17:00 – 17:15 | Drugi podwieczorek | • Lekki posiłek przed wyjściem do domu |
17:15 – 17:30 | Zabawy wyciszające i rozchodzenie się dzieci | • Zabawy stolikowe, rozmowy, pożegnania z rówieśnikami i nauczycielami |